onsdag 1. mai 2013

Raid på biblioteket

Jeg hadde lovet meg selv å styre unna boksalg. Jeg mener, jeg har jo virkelig ikke plass! Men så må man levere bøker tilbake på biblioteket (de er jo litt strenge på slikt mener jeg), så hva gjør man når de samtidig selger ut bøker og lydbøker til 5 kroner? Man kikker jo selvsagt for å se om det kan være noe interessant. 120 kroner endte jeg opp med å betale, en sum man ikke skal klage på! Men bunken ble jo litt ... høy. Min datter mangler nå 1 bok før samlingen hennes om Sara (hestebøker) er komplett, og hun insisterte på at hun trengte en lommeordbok på fransk (hun er 8 år). Mors fangst ble som følgende:

 
 
Jenny av Sigrid Undset
Fluenes herre av William Golding

Jeg må si meg meget godt fornøyd med denne handelen, så får jeg heller brettere opp ermene og ta samtalen med bokhyllen min nå i ettertid (jeg synes litt synd på den der den står overfylt).

9 kommentarer:

  1. Du er ikke alene om å ha en overfylt bokhylle he he:) Mange fine bøker/lydbøker:)

    SvarSlett
  2. Her er det masse gull! Gratla med kremfangst B-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, veldig fornøyd med den må jeg si, og null dårlig samvittighet :)

      Slett
  3. Oj oj! Her var det mye bra. Gleder meg til å lese omtaler.

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig stolt over den stabelen! Det artigste er at jeg hadde plukket ut Othello (i en annen versjon enn den jeg endte opp med), noe min observante 8-åring fikk med seg. Plutselig kommer hun med en herlig bunke Shakespeare til meg! "Disse må du også ha mamma!" Det er ei som begynner å skjønne tingenes tilstand!

      Slett
  4. Utrolig bra fangst! Det er på biblioteket man finner de beste bruktbøkene når det er salg!

    SvarSlett
  5. haha så søtt.. selvfølgelig trenger ho en fransk ordbok :P
    er noe eg kunne finni på i den alderen..
    Eller faktisk nå også xD
    vet jo aldri om du plutselig får lyst te å lære litt fransk ;)

    wow.. skjønner du fikk shoppa me deg litt.. Savner bibliotek utsalg.. Har ikke det her på bygda :)
    Kos deg med fangsten :)

    SvarSlett
  6. Åh for en stabel! Herlig :-) Kanskje jeg skal legge ut min egen bokstabel fra tirsdag... Nå ser jeg fram til mange kjekke bokomtaler fra deg!!! Gratulerer med flott fangst!

    SvarSlett
  7. Hehe, skjønner godt at du synes synd på bokhyllen; min er også svært overfylt, så den tar jeg uten nøling. Men bøker til fem kroner, hvem kan motstå det!
    Mange spennende titler her, blant annet har jeg nettopp lagt Fluenes herre til på leselisten :)

    SvarSlett

Populære innlegg