søndag 10. mars 2013

Smakebit på en søndag: Jellicoe Road av Melina Marchetta


Da skulle jeg ønske at jeg kunne si at tiden har flydd, men når jeg tenker etter så føles det ut som en evighet siden forrige helg! Det er jo egentlig bra når jeg tenker etter, for da flyr jo ikke tiden fra meg.


Jeg har akkurat begynt på ny bok, og har egentlig ikke kommet så langt at jeg har fått helt taket på historien. Men, barn er i seng og når dette er skrevet ferdig skal jeg skru av TV'en og lene meg tilbake i fred og ro. Da skal det endelig bli flyt i lesingen. Boken er en ungdomsbok fra Australia og jeg satser på at den er så bra som folk sier den er.
Abandoned by her mother on Jellicoe Road when she was eleven, Taylor Markham 17, finally confronts her past. Hannah, the closest adult she has to family, disappears. Jonah Griggs, moody stares and all, is back in town. If Taylor can put together the pieces of her past, she might just be able to change her future.

Smakebiten kommer fra side 52:
I chance a glance at him again. He knows something about me; that I can tell. Being the son of the cop in charge would mean he knows a lot about most people around here.
 For flere makebiter, ta en tur innom bokbloggen Flukten fra virkeligheten.

6 kommentarer:

  1. Åh,denne boken har lagt lenge på ønskelisten min, kanskje på tide å få kjøpt den etterhvert? Tusen takk for smakebiten:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg fant den på biblioteket, så da måtte den bli med meg hjem...

      Slett
  2. Historien kan være litt forvirrende i en start, men hvis man bare flyter med og godtar dette så kommer nøkkelen man har behov for etterhvert. Jeg er dypt og inderlig forelsket i denne historien ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg forsøkte meg først mens jeg hadde feber, det fungerte IKKE. Fungerte heller ikke med firehundreogørten "mamma, mamma, mamma" i bakgrunnen heller. Men har bestemt meg for å henge med så jeg forstår hva det er snakk om. Jeg er litt sånn at jeg gjerne vil vite hva premissene er når jeg begynner å lese :)

      Slett
    2. Nei, det fungerer nok ikke. Dette er en bok man må lese i ro og mak. Jeg vil si at dette er en bok hvor mye av leseropplevelsen ødelegges dersom man vet for mye på forhånd :) Man(les:jeg) tilgir det som kan være vanskelig å forstå når alt kommer for en dag.

      Slett
  3. Denna kommer jag nog att läsa någon gång, jag är ju nyfiken på vad alla pratar om :)

    SvarSlett

Populære innlegg