mandag 26. november 2012

En smakebit på en søndag: Before I Fall av Lauren Oliver


Jeg kunne ikke skrive dette innlegget før jeg ble ferdig med Eremittkrepsene som jeg presenterte forrige uke. Det var en eller annen fiks idé jeg fikk for å bli ferdig med boken, men så duppet jeg av, ble avbrutt osv. Da jeg våknet midt på natten og fikk lest ferdig de siste 10 sidene (som jeg duppet av fra to ganger til), måtte jeg jo holde ord og legge ut en smakebit fra neste bok (som jeg lover å ikke begynne på før i morgen).



"What if you only had one dat to live..." står det på fremsiden, noe som er mer enn nok for meg til å bli nysgjerrig. Before I Fall er skrevet av forfatteren Lauren Oliver, som de fleste nok kjenner best for dystopien Delirium, som har kommet ut på norsk nå i høst. I Before I Fall handler om ei jente som dør og våkner opp neste morgen for å kunne leve den siste dagen på ny. Smakebiten kommer fra side 36.
I hesitate, looking back toward the gym. I don't like Anna, but anyone who's ever been through high school understands how have to stick together against parents, teachers, and cops. It's one of those invisible lines: us against them. You just know this, like you know where to sit and who to talk to and what to eat in the cafeteria, without even knowing how you know. If that makes sense.
Jeg kjenner jeg må tvinge meg til å sove litt, for jeg er virkelig nysgjerrig på denne boken! Heldigvis kommer de en dag i mårå! For mange spennende smakebiter, sving innom bokbloggen Flukten fra virkeligheten og ta en titt, eller finn ut av hvordan også du kan delta.

6 kommentarer:

  1. Ååh,denne fikk jeg lyst til å lese snart, har den liggende på norsk og har tenkt på den flere ganger.Men nå har jeg bestemt meg,denne skal leses før jul. Tusen takk for smakebit og påminnelse. Ha en fin uke:-)

    SvarSlett
  2. Den här författaren har jag hört mycket bra om :)

    SvarSlett
  3. Dette er en av mine favoritt bøker, veldig fin bok:)

    SvarSlett
  4. "Before I Fall" har stått i bokylla her siden den ble utgitt på engelsk, det var så utrolig mange engelskspråklige bloggere som skrøt av boken. Enda har jeg ikke turt å trekke den frem fra hylla og har endt opp med å lese Delirium, Liesl & Po og Pandemonium av forfatteren først. Snakk om å utsette en bok fordi man er litt redd for den, jeg har angst for å gråte ;)

    Det skal bli spennende å se hvordan du liker "Before I Fall", Anja.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er litt som deg med gråtingen, men siden tårene sitter litt løst om dagen (gamlehunden har reist til de evige jaktmarker), så fant jeg ut at nå var boken perfekt! Jeg er veldig spent på den, har ikke rukket å sette meg ned med den, men om en halv time, da... :)

      Slett
  5. Jeg visste jeg hadde hørt om Lauren Oliver! Selv om jeg ennå ikke har lest "Delirium", den står på leselisten - og nå ble den listen enda lengre gitt!

    SvarSlett

Populære innlegg