mandag 5. november 2012

Boklansering av Frekke Frida Flue forelsker seg

Fredag 12. oktober sto min datter og trippet her hjemme. Vi skulle på boklansering på skolen hennes, da en av lærerne der hadde lanseringsfest for sin andre barnebok, Frekke Frida Flue forelsker seg. Læreren heter Jon Håkon Aulie, og i fjor ga han ut den første boken om Frekke Frida Flue, den første boken med en viss tykkelse som min datter leste helt selv og elsket. Så da var det ikke rart at det var ei som virkelig gledet seg.

Jeg var selvsagt spent jeg også, jeg hadde aldri vært på en lanseringsfest før! Jeg må innrømme at jeg ble litt sporet av på veien, da vi plutselig begynte å jakte på regnbuens ende istedet. Den var jo så nær, og kanskje var den berømmelige skatten der? Men, som vanlig så flyttet den seg hele tiden, og jeg fant ut at vi fikk prioritere den opprinnelige planen.



Da vi kom frem var det et stort oppbud av mennesker, vi fikk servert drinker (Grans brus) og konverserte med de få menneskene man kjente fra før.
 


Jon Håkon leste høyt fra boken sin, og det er mye merkelig og morsomt som skjer. Frida møter den spanske fluen Fernando på en feriereise i Spania, hvor søt musikk oppstår. Det er mye artig som skjer, Frida tester ut Sangria, hvor hun selvsagt blir full, hun redder sin menneskefamilies sønn fra å drukne, det er en scene hvor hun irriterer pappaen når han tisser (der kjente jeg at jeg var litt prippen og syntes den var nesten på kanten, men barna elsket det) og mye mer. Jeg synes nesten litt for mye av boken ble lest, slik at jeg nesten ikke følte at jeg måtte lese den selv, men jeg er jo selvsagt ikke målgruppen.


Det ble litt køståing for å kjøpe bok og så signering. Effektiviseringsmonsteret meg synes at veldig skravlete selgere er en uting, selv om han jo var veldig trivelig altså. Kan ha noe med det at å stå i kø er jeg allergisk mot, og har stått såpass mye i kassa at jeg vet hvor lite mange andre folk liker det! Men bok fikk vi og signert ble den! Bamsen har egentlig ingenting med dette å gjøre, men fotoobjektet insisterte at den måtte være med...


 Frekke Frida leses på vei til Sverige, noe jeg tror bamsen syntes var helt ok. Boken er ikke ferdig lest og jeg har ikke rukket å kikke i den, men lillefrøkna har likt hva hun har lest til nå og flua er et stadig tema...


1 kommentar:

Populære innlegg