torsdag 11. oktober 2012

Boktema - Mitt siste bokkjøp

Først vil jeg benytte anledningen til å gratulerer Mo Yan med Nobels Litteraturpris (for han leser jo helt garantert dette).



Boktemaet til Anette denne gangen omhandler det siste bokkjøpet man har gjort. Jeg vet ikke helt hva det sier om meg, når jeg måtte bruke samme metode som når man enten har gått inn i et rom og har glemt hva man skulle eller når man ikke kan finne noe, nemlig å tenke bakover i tid. Hadde jeg kjøpt noen bøker siden jeg var i Praha? Jeg gikk baklengs inne i mot hode, og fant ingen bevis på noen andre bokkjøp, så da går jeg for det.



Misery av Stephen King
Jeg har en stund tenkt på at jeg skal prøve meg på noe litt mer skummelt, så hva er vel bedre enn å starte med Stephen King? Jeg har sett litt av filmen, men orket ikke fullføre. Klarer jeg det bedre i bokform (ja, jeg er en pyse, har livlig fantasi og er mørkeredd). Boken handler om en forfatter som blir reddet fra en bilulykke. Det viser seg at denne kvinnen er gal etter hans bøker. Nå må han skrive en helt egen bok til henne, om en av hennes favorittkarakterer fra hans bøker som han har tatt livet av. Hvis ikke, vil hun få han til og skrike og skrike...

The Name of the Rose av Umberto Eco
Jeg var egentlig på jakt etter Gravlunden i Praha, men da jeg fant denne var det et minst like godt alternativ tenkte jeg. Da jeg tok historie på høyskolen skrøt en av foreleserne veldig av filmen, så da tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på bokversjonen. Utifra det jeg kan lese på baksiden, så kan jeg forvente meg en krimgåte blant munker i middelalderen.

Agnes Grey av Anne Brontë
Hva mer kan man si, en klassiker skrevet av en av Brontë-søstrene. Et must for bokhyllen min.

Franz Kafka
When in Prague, you need to buy Kafka! Praha flommer over av Kafka ditt og Kafka datt, så da ble en novellesamling med meg hjem.

The Witch of Prague and Other Stories av F. Marion Crawford
Er man i Praha, så kjøper man jo selvsagt en bok med Praha i tittelen. Det er jo logisk. Siden det også passet inn under "lese litt skumlere bøker"-forsettet mitt, så tenkte jeg at det var greit å teste ut denne. Så får vi se om den inneholder de grøssene den lover meg.

4 kommentarer:

  1. Virker som spennende titler:) Har ikke lest noen av dem:) Takk for lesetips:)

    SvarSlett
  2. Spennende titler, og lykke til med grøss&gru prosjektet. Har tenkt samme tanken, men er ikke helt der enda - alt for pysete, he he ;)

    SvarSlett
  3. Her var det mange spennende titler og jeg har ikke lest noen av disse:) Har ikke lest noen grøss og gru bøker men tenkte å prøve meg litt denne måneden. Tusen takk for boktips!

    SvarSlett
  4. Wе're a gaggle of volunteers and starting a new scheme in our community. Your website offered us with helpful information to work on. You have performed an impressive activity and our whole group will likely be thankful to you.
    My site :: buy google plus ones

    SvarSlett

Populære innlegg