onsdag 26. september 2012

Bok på film: kinopremiere på Dredd (3D)



28. september har filmen Dredd premiere på norske kinoer. Hos britene er Judge Dredd godt kjent som en tegneseriefigur/grafisk novelle, laget av . I 1995 spilte Sylvester Stallone i samme film, ryktene skal ha det til at den nye versjonen er bedre. Selv kjenner jeg ikke til karakteren Judge Dredd eller noen av filmene.


Filmens handling beskrives som følger:
Filmen utspiller seg i de tøffe gatene i Mega City One, den eneste oasen i det ødelagte riket Cursed Earth. Judge Dredd er den mest fryktede av de såkalte Street Judges, de som har tatt makten i byen gjennom å innføre lover, dømme andre og ta dem av veie på flekken - om de skulle finne det nødvendig.


I hovedrollen som Judge Dredd finner du Karl Urban, også kjent som Eomer i de to siste Ringenes Herre filmene. Regissør er Pete Travis.



Jeg må si jeg virkelig liker sangen helt i begynnelsen av traileren! Dette ser ut som en mørk eventyr og action film. Skal du se den på kino? Selv om jeg liker heltefilmer, så vet jeg ikke om jeg kommer til å se denne på kino.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Populære innlegg