søndag 15. juli 2012

Smakebit på en søndag: Doktor Proktors tidsbadekar

Så var det brått søndag. Dagene flyr og jeg var overbevist om at det var fredag frem til nå. Bloggen har sovet siden sist søndag ser jeg, stabelen med bøker jeg skulle ha skrevet om vokser og gror. Med andre ord, jeg får gjort litt, bare ikke videreformidlet det til dere. Slik er det med ferie!

I kveld begynte jeg på bok nr. 2 i serien om Doktor Proktor. Avtalen var å kun lese et kapittel for min datter (klokken var litt mye og kapittel 2 var langt). Det var ikke så populært når jeg var ferdig med kapittel 1, siden Nesbø er god til å sette lesernes (og lytternes) tålmodighet på pinebenken der han avslutter med cliffhangere man må ha temmelig god viljestyrke for å ikke lese videre, bare litt til...


Bulle slo ut med de korte armene. "Han forteller oss at det regner i Paris, Lise. Oktoberregn er det vanligste som finnes. Selv i Kalahariørkenen regner det oktoberregn. Det regner faktisk så mye at hele ørkenen oversvømmes og det sotflekkete namibiske nesehornet - en stabeis som nekter å lære seg å svømme - må stå der på bunnen og holde pusten helt til november. Ikke rart at det drypper litt i Paris, da."
s. 14
En smakebit på en søndag går ut på at du plukker opp boken du leser og deler et avsnitt fra den. Flere smakebiter finner du hos bokbloggen Flukten fra virkeligheten.

8 kommentarer:

  1. Nesbøs böcker om Harry Hole hör till mina stora favoriter :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har ikke fått lest Harry Hole bøkene ennå.

      Slett
  2. Tusen takk for smakebiten:-) Jeg så på denne når jeg var inne på Norli her om dagen men plukket ikke den med meg, lurer på om jeg skal sjekke disse næremere likevel. Ha en fin uke:-)

    SvarSlett
  3. Det kan være svært vanskelig å legge fra seg en bok, og en tenker bare en side til, bare en til...kos dere videre med lesingen av denne boken :)

    SvarSlett
  4. Hehe. Har ikke lest disse for mine barn. Kan vel lese dem for meg selv? ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det kan du så absolutt! Passer for både store og små de bøkene der ;)

      Slett
  5. Gleder meg til å lese denne type bøker for barna mine! Det blir ikke helt det store suset i serken av "Mamma Mø" og "Den store boken om traktorer", selv om alt har sin sjarm... :)

    SvarSlett
  6. Har ikke lest noe av barnebøkene hans, kanskje jeg må prøve meg på de en dag:) Ser litt gal ut det bokomslaget:)Herlig!:) Takk for smakebiten og ha en herlig kveld:)

    SvarSlett

Populære innlegg