lørdag 16. juni 2012

Unge lesehester!

Noe jeg kjenner at jeg brenner for, er at barn og unge skal få muligheten til å kjenne på lesegleden. Ofte ser jeg at forskjellige type bøker blir rakket ned på, sjangre som er mindreverdige, bøker som ikke er intellektuelle nok. For min del spiller det ingen rolle om boka er totalt hjernedød, hva den handler om eller hvor tykk den er, så lenge det finnes noen som kan ha glede av den.

I sommer har Vestfoldbibliotekene lesekampanje for barn i 1.-7. klasse. Premier vanker til de ivrigste. Vi skal nok også henge oss på denne, jeg tror jentungen vil like det.

Her er et bilde fra vårt lokale bibliotek:


Dette er et lesetre hvor barna fyller ut et kort hvor de skriver litt om boken de akkurat har lest. Hvert bibliotek i Vestfold har et Her er litt om selve lesekampanjen 8trykk på bilder for å få det større.


Har ditt lokale bibliotek noen spesielle opplegg i sommer?

3 kommentarer:

  1. Det var en fin kampagne.. som jeg syns flere bibliotek burde være med på fram over :)

    SvarSlett
  2. Det høyres kjekt ut, og eit flott lesetiltak. Eg veit ikkje om mitt lokale bibliotek har noko slikt, men fleire skulle hatt det :-)

    SvarSlett

Populære innlegg