onsdag 2. mai 2012

Bok på film: Kommer på kino



Det har vært litt "boktørke" på filmlerretet den siste måneden, og mai er intet unntak. Et par litteraturrelaterte filmer vil være å se, så jeg velger å nevne de her.

Tor med hammeren
Denne islandske tegnefilmen om Tor får plass i denne spalten, siden disse norrøne karakterene er ganske så populære i litteraturen. Den unge smeden Tor drømmer om storhet, ære og respekt, men hans mor har andre og mer praktiske planer for ham. Ifølge legenden er han sønn av Odin, gudenes konge, og landsbyboerne tror at de lever under Odins guddommelige beskyttelse
Premieredato: 11. mai



The Raven
Denne filmen har fått en meget kjent forfatter i en av hovedrollene, nemlig Edgar Allan Poe. Den unge forfatteren kommer i søkelyset når en gal seriemorder benytter seg av den unge forfatterens noveller til å drepe, slik at disse blir sanne.
Premieredato: 18. mai




4 kommentarer:

  1. Det er mulig at du har skrevet om filmen før.Hva med filmen Ekstremt høyt & utrollig nært? Det er jo en filmatisert bok som er ute nå.Husker ikke navnet på forfatteren no.

    SvarSlett
    Svar
    1. Den hadde premiere forrige måned og ble derfor ikke med her.

      Slett
  2. The Raven har jeg lyst til å se, det virker som en film for meg :-)
    Ha en riktig fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. For meg tror jeg at det nok blir Dark Shadows med Johnny Depp... Han vinner over bøkenes verden denne måneden!

      Slett

Populære innlegg