søndag 19. februar 2012

En smakebit på en søndag: Memoirs of a Geisha av Arthur Golden


Da har jeg akkurat sendt jentungen avsted på vinterferie og jeg skal sitte hjemme og skrive på eksamen. Men først sniker jeg inn en liten smakebit fra en av bøkene jeg leser på om dagen. Akkurat nå har jeg så mange bøker jeg har så lyst til å lese, at jeg kunne finne på å lese litt i de alle, men nå får jeg vel se å få ferdig de jeg holder på med tror jeg.

Jeg har holdt på med Memoirs of a Geisha en stund, den har liksom blitt en av bøkene jeg har lest ved siden av alle de andre, uvisst hvorfor. Jeg så filmen her om dagen, så nå tror jeg at jeg skal skjerpe meg, fordi jeg har veldig lyst til å sammenligne de to.
One morning quite some months later, while we were putting away the ro underrobes - the ones made of lightweight silk gauze for hot weather - and bringing out the hitoe underrobes instead - the ones with no lining, used in September - I came upon a smell in the entryway so horrible that I dropped the armload of robes I was carrying. The smell was coming from Granny's room. I ran upstairs to fetch Auntie, because I knew at once that something must be terribly wrong.
s. 127
 For flere spennende smakebiter, ta en tur innom bloggen Flukten fra virkeligheten. Der kan du også se hvordan du kan være med selv.

9 kommentarer:

  1. Spennende smakebit:-) Ha en fin søndag:-)

    SvarSlett
  2. Fin smakebit fra en god bok. Jeg har ikke sett filmen, men likte boken veldig godt. God fastelavenssøndag!

    SvarSlett
  3. Har lest boken og sett filmen, likte begge deler:) Takk for fin smakebit:)

    Ha en god fastelavenssøndag!:) Å lykke til med eksamen!:)

    SvarSlett
  4. Fin smakebit! Jeg likte boka veldig godt, og syntes filmen også var stemningsfull og god.

    God søndag!

    SvarSlett
  5. Fin smakebit! Jeg har sååå lyst å lese boka og se filmen, men har ikke gjort noe så med det så langt.

    SvarSlett
  6. Den boken er vakker, filmen også :)

    SvarSlett
  7. Flott smakebit, den er så absolutt på leselista.

    SvarSlett
  8. Det var en veldig spennende og muligens(?) trist smakebit. Lykke, lykke til med eksamen!

    SvarSlett

Populære innlegg