søndag 25. september 2011

En smakebit på en søndag: "Saras nøkkel" av Tatiana de Rosnay

Da var det tid for nok en smakebit, og ukens bidrag kommer fra den populære boken Saras nøkkel.
Dagen sneglet seg av sted, uendelig, uutholdelig. Klemt inntil moren så jenta hvordan familiene rundt henne langsomt gikk fra vettet. Det var ingenting å drikke, ingenting å spise. Varmen var kvelende. Luften var full av tørt, fint støv som stakk i øynene og halsen.
s. 41 
Jeg har såvidt rukket å starte, det er litt mange bøker med tidsfrist om dagen, og de har jo selvsagt hopet seg opp. Denne skal være ferdig innen onsdag, for da skal lesesirkelen jeg er med i, møtes...
Er du nysgjerrig på flere smakebiter? Ta en tur innom Ladybugs blogg og bli med du også, eller delta selv!


4 kommentarer:

  1. Takk for smakebiten :-) Jeg er spent på hva du synes om Saras nøkkel. Jeg likte godt delen om Sara.

    SvarSlett
  2. Jeg liker denne boka veldig godt, synes den er fin skrevet. Handlingen kan jo være veldig trist, men hele historien og måten boka er skrevet på er fantastisk. Derfor er dette en av mine favoritt bøker:) Fin smakebit:)

    SvarSlett
  3. denne er veldig god....filmen også..

    Eirin

    SvarSlett
  4. Jeg er så usikker på om jeg noen gang kommer til å plukke ned min kopi fra bokhyllen, jeg er ikke så glad i det triste(spesielt ikke når jeg vet at det faktisk er basert på historiske hendelser, om ikke akkurat historien er sann så var det mange, mange som led).

    SvarSlett

Populære innlegg