onsdag 14. september 2011

Bok på film 3: Sesong 3 The Vampire Diaries

I morgen starter sesong tre av The Vampire Diaries på amerikanske TV-skjermer. Jeg gleder meg, det sluttet meget spennende sist og jeg ser fram til å se hvordan det går med triangelet Elena, Stefan og Damon...




Når det gjelder bokserien, så vil jeg komme med en liten advarsel. Liker du TV-serien, kan det hende du kommer til å slite litt med bøkene. Jeg slet veldig med dem, spesielt fra bok nummer tre (egentlig er det bok 5, de to første inneholder to bøker), og det ble ikke bedre. Jeg har ikke klart å lese bok nummer 6, selv om den skal sies å være litt bedre. Bok 5 endte jeg opp med å gi en stjerne på Goodreads... Det er gjort mange endringer fra bok til skjerm. En "liten" ting jeg kan nevne f.eks. er at Elena er blond og den mest populære jenta på skolen. En sånn person jeg aldri har kommet helt overens med, typisk "high school cheerleader, super sexy and populare"... I serien derimot, er Elena nærmest den rake motsetning... Forfatteren glemte også at hun skrev de første bøkene på 80-tallet og de siste kom ut nå nylig. Problemet var at hun glemte at det hadde skjedd litt innen teknologien, og plutselig hadde de mobiltelefoner med nettilgang, og tidligere hadde de vel knapt en mobiltelefon...




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Populære innlegg