tirsdag 31. mai 2011

Lesesirkel, hurra!

Denne morgenen våknet jeg, veldig lite uthvilt, og tenkte at jeg ville starte en lesesirkel! Jeg vet ikke hvorfor det var det første jeg tenkte på, siden jeg hele morgenen hadde strevd meg gjennom et veldig slitsomt skiskytterløp med stor snømangel og dårlig løypemerking. Men, iallefall, jeg ville starte en lesesirkel. Tanken svirret rundt i hjernen min hele dagen, og fant ut at når huset roet seg og barn sov, så ville jeg sjekke ut saken litt nærmere. Nå skal jeg ikke påstå at jeg ikke har tenkt tanken før, men det har aldri vært noen seriøs eller alvorlig tanke.

Etter å ha googlet litt, tok jeg mot til meg og gikk gjennom vennelisten min på Facebook. Hvem skulle jeg tørre og be? Var det i det hele tatt noen som hadde tid eller gadd noe slikt? Pessimisten satt bak i hjernen min og kvernet ut negative tanker. Jeg er vant til å dra i gang ting som er tungrodd, og hvor man ender opp med mer eller mindre null resultater (ja, hundefolk, det er dere jeg tenker på her!). Men det var da ingen grunn til å tenke negativt! For noe tull av meg. Vips så var det tre meget entusiastiske mennesker som hadde meldt interesse. Med andre ord, jeg har fått min lesesirkel! Hurra! Med smileys og utropstegn ble de med, og det er fortsatt mange som ikke har sett invitasjonen min ennå.

Dette er nok en ting som varmer et leserhjerte! Så da skal jeg legge meg, tenke på bøker og leseglade mennesker og forhåpentligvis ikke gå noe mer på ski i natt.

5 kommentarer:

  1. Ha ha, det hørtes ut som en slitsom skitur :)

    Lesesirkel høres utrolig morsomt ut, jeg har tenkt på det flere ganger men da vil jeg lese med noen som kan tenkte seg å prøve litt av hvert. Jeg er jo veldig glad i fantasy og lignende, derfor ønsker jeg ikke å lese med noen som ser ned på disse sjangrene og mener det er mindreverdig litteratur(som dessverre en del gjør).

    SvarSlett
  2. Du får starte en selv, så du kan finne folk som passer da vet du ;)

    Jeg er heldigvis veldig altetende, men blir vi sittende og lese krim hver gang, så tror jeg at jeg kommer til å slite...

    SvarSlett
  3. Så spennende med en lesesirkel da:) Jeg er vel nesten den eneste av vennene mine som er glad i å lese bøker he he. De leser bøker men bare en sjelden gang. Ikke slik som meg. Men jeg og ei av mine bestevenner leser begge Novemberbarn (en norsk romanserie) så da vi har lest ut en bok fra den serien diskuterer vi alltid den:) Lykke til med lesesirkelen din:)

    SvarSlett
  4. Jeg har tenkt på det samme, men vet ikke hvem jeg isåfall skulle invitert med. Så prosjekt "lesesirkel" er på tankestadiet ennå:)

    SvarSlett
  5. Spennende prosjekt, og bra tiltak. Er i tankeboksen litt enda, for jeg har så masse husprosjekter om dagen. Kommer plutselig med svar. :)

    Et tips er å sette en fast dag i måneden/annenhver måned. Lettere å ha en spesiell dag å sette av tid til, enn å samle gjengen rundt en dato som skulle passe alle hver gang. Gjorde det samme da jeg var leder av LHF, og det funket kjempebra. :)

    SvarSlett

Populære innlegg