mandag 18. april 2011

Fra ønskelisten: Potensgiverne


Denne uken vil jeg forhøre meg litt rundt boken Potensgiverne av Karin Brunk Holmqvist. Har du lest den? Hva synes du om den?
"At nød lærer naken kvinne å spinne, gjelder i aller høyeste grad de gamle frøknene Tilda og Elida. Søstrene på 72 og 78 år bor fortsatt i barndomshjemmet i en liten svensk by hvor tiden nærmest står stille. Alt er som det pleier, inkludert utedoen, hvor en visitt ofte blir en kald opplevelse. Da den galante og sjarmerende Alvar Klemens flytter inn i nabohuset og begynner å pusse opp, skjer det store endringer i søstrenes liv. De kjøper seg nye kjoler og glemmer helt at broren deres helst vil ha dem på gamlehjem så han kan overta barndomshjemmet som sommerhus. Ikke minst vil de også ha et skikkelig innendørs toalett, slik Alvar har skaffet seg. Men det koster mye, og nå er gode råd dyre. De to oppfinnsomme søstrene får en strålende idé til hvordan de kan skaffe seg pengene: postordresalg av potensmiddel. Dermed setter de en annonse i avisen, og fra den dagen blir ingenting som før for Tilda og Elida, for gamle damer sitter ikke der du setter dem."
 Jeg har lenge sett den i bokhandelen, men tittelen har ikke akkurat pirret nysgjerrigheten min. Helt til jeg leste hva den handlet om. Jeg synes det høres ut som en søt bok, men er den noe bra tro?

Legg gjerne igjen en link hvis du har skrevet en anmeldelse av boken.

2 kommentarer:

  1. Hei på deg, og tusen takk for titten hos meg i dag :) Nå har jeg lagt igjen en link til bokanmeldelsen min av "Potensgiverne"! Herlig bok :) Klem fra Anette
    www.anettesbokboble.blogg.no

    SvarSlett
  2. Jeg har ikke lest boken men jeg er veldig nysgjerrig på den :)

    SvarSlett

Populære innlegg