fredag 11. mars 2011

Freestyle - med hund og kreativitet på et høyt nivå!

Nå er det Crufts-tid. For "vanlige folk" sier dette niks og nada. For oss hundefolk sier dette alt! Crufts er vel en av verdens største hundeshow, arrangert i England. Utstilling og konkurranser og en haug av andre severdigheter. For meg som trener freestyle (kreativ lydighet til musikk), så er dette et must å få med seg, og heldigvis kan man se det live på PC'en. Så når jeg ikke gidder å bry meg mens andre er helt inne i et eller annet VM, EM eller what ever, så er dette mitt årlige høydepunkt! Forstyr meg altså ikke når jeg ser freestyle fra Crufts, forvent ikke at jeg kommer krypende ut av hula, dette er MIN tid (sa hun med en anelse Gollum-tone i stemmen).

For å vise litt om hvor fantastisk kreativt og morsomt freestyle kan bli, så skal jeg vise dere vinnerprogrammet for den nasjonale (altså den britiske) finalen igår. Vinneren går videre til den internasjonale finalen lørdag. Jeg er ikke en person som har så mange forbilder, men denne manne bøyer jeg meg i støvet for, klar til å kysse grunnen han går på (nesten i allefall).... Richard Curtis og hans 6 år gamle border collie Pogo! Det bør også nevnes at han tok andreplassen med sin puddelblanding Whizzy i samme konkurranse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Populære innlegg